آینه چگونه بوجود آمد؟

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۵۲ ب.ظ

زمانی بود که مردم برای دیدن تصویر خود به سطح آرام و شفاف استخرها می نگریستند. بتدریج آنها آموختند که فلز ها را برق بیاندازند و قسمت شفاف تر آن را به جای آینه استفاده کنند. اما آینه فلزی تصویر را مبهم و کج نشان می داد.

اولین آینه شیشه ای خوب حدود سال 1200 میلادی در ایتالیا به وسیله مردم ونیز ساخته شد. عصر طلایی شیشه در ونیز سیصدسال به طول انجامید . آینه سازان ونیزی آینه های زیبای خود را به تمام اروپا صادر می کردند.برخی از آینه های ونیزی بسیار کوچک بودند ولی به قیمت بسیار گران به فروش می رسیدند. مردان ثروتمند سنجاق هایی که از آینه ساخته شده بود به کلاه هایشان می زدند و خانمها آینه های زیبایی به کمر می بستند تا هر زمان که بخواهند از آنها استفاده کنند.

آینه بزرگ فلزی

آینه فلزی

در کشورهای دیگر ، بسیاری از هوشمندان تلاش کردند تا رمز ساختن آینه های شیشه ای را یاد بگیرند. سرانجام فرانسوی ها توانستند آینه بسازند. چند سال بعد فرانسوی ها آینه های بهتر و بزرگتری ساختند.لویی چهاردهم پادشاه فرانسه دستور داد که با آینه های بزرگ اتاق ها و تالار های بزرگ قصر را تزیین کنند. برخی حاکمان اروپایی نیز به تقلید از لویی چهاردهم تالار های آینه ساختند.

به تدریج آینه های تزیینی جالبتری ساخته شد که از آنها استفاده های زیادی می شود.یک آینه بزرگ موجب می شود که اتاقی بزرگ تر به نظر برسد. از نوعی آینه در خانه ها استفاده می شود که که به افراد درون خانه امکان می دهد که قبل از بازکردن در ،ببینند چه کسی پشت آن ایستاده است. اینها آینه شفاف نامیده می شوند.

آینه فلزی

آینه فلزی قدیمی

سطح تمام آینه ها مسطح نیست .داندان پزشک برای دیدن دندان ها از آینه کوچکی استفاده می کند که سطحی خمیده دارد و تصویر را بزرگتر نشان می دهد. درتلسکوپ ها هم از آینه های با سطوح خمیده استفاده می شود.

جالبترین آینه ها آینه های گول زننده هستند. بعضی از آینه ها باعث می شوند که مردم بدشکل به نظر بیایند. از این آینه ها در سیرکها و نمایشگاه ها استفاده می شود. آینه هایی با رنگ طلایی یا صورتی باعث می شوند که مردم جذاب وسالم به نظر بیایند.

آینه دسته دار

آینه دسته دار مناسب برای زنان

منبع: کتاب هزار و یک پرسش و پاسخ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.