روستای پیربالا + مستند روستای پیربالا

روستای پیربالا + مستند روستای پیربالا

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰ ب.ظ

آبشار پیر بالا دراستان آذربایجان شرقی واقع است. این آبشار در جنوب غربی روستای پیر بالا واقع شده است. روستای پیر بالا در 18 کیلومتری شهرستان مرند واقع است. پس از گذر کردن از ۴ روستای انامق، محبوب آباد، عیش آبادبالا و عیش آباد پایین به این روستا خواهید رسید. استقرار روستای پیربالا در میان یک دره بزرگ و واقع شدن در دهانه دو رودخانه، موقعیت جغرافیایی جالب و با صفایی را به آن داده است. مهمترین مشاغل این روستا کشاورزی و دامداری است. از بارزترین محصولات کشاورزی پیربالا می توان به گردو، زردآلو و سیب اشاره کرد. مسیر آبشار مملو از درختان گردو و زردآلو است. درآمد اکثر روستاییان این منطقه نیز از همین محصولات تامین می شود. همچنین تولید خشکبار از دیگر محصولات ممتاز این روستا است. از روستای پیربالا تا آبشار در حدود 2 ساعت پیاده روی با شیب ملایم لازم است. مسیر از میان دره ای که توسط صخره های بزرگ پوشیده شده و چشمه های زیادی در آن جریان دارند عبور میکند. ارتفاع آبشار در حدود 10 متر است و بهترین فصل سفر به این آبشار در اوایل بهار است.

سیل

سیل روستای پیربالا

در تیر ماه 1399 بر اثر بارش شدید باران در ارتفاعات روستای پیربالا سیل جاری شد. سیل حاوی گل و لای بود که همین امر باعث شد تا مسیر رودخانه بسته و سیل وارد مسیر اصلی روستا شود. خدا را شکر سیل خسارت جانی نداشت اما بر محصولات برخی از روستاییان خسارت وارد کرد.در این بین دو خانواده که برای گردش به این روستا آمده بودند گیر افتاده بودند که با حضور حلال احمر نجات یافتند. به گفته بزرگان روستا در طی 30 سال گذشته این سیل بی سابقه بوده است.

پیربالا

روستای پیربالا

عکسی زیبا از زمستان روستای پیربالا

عکس های روستای پیربالا

پیربالا


-----خبر ویژه ----
در 29 بهمن 1399 روز چهارشنبه به دلیل بارش زیاد باران رودخانه روستای پیربالا دوباره طغیان کرد اما خوشبختانه هیچ خسارت جانی و مالی نداشه.علل وقوع سیل پر شدن رودخانه از سنگ و ماسه که باعث ورود سیل به راه اصلی شده بود.
به به چه روستای سرسبزی و باطراوت 🤩🤩🤩❤
روستای پیربالا خیلی عالیه
روستایی در دل رشته کوه میشو
بله پیربالا حرف نداره

روستای پیربالا طبیعت خیلی قشنگی داره و یک رودخانه دائمی از کنار روستا رد میشه و این رودخانه زیبایی روستا و طبیعت روستارو چند برابر میکنه 

و آبشار پیربالا دیگه معرکه است 

بله روستای خیلی زیبایی یعنی حیف آدم نره
عجب منظره و عجب اهنگی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.