راز های موفقیت میلیونر های خودساخته

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۰۰ ب.ظ

در این مطلب 2مورد از راز های موفقیت میلیونر های خودساخته را برای شما منتشر کرده ایم.امید واریم تا این مطلب برای زندگی و آینده شما مفید بوده باشد در مطالب بعدی راز های دیگری را نیز خواهیم گذاشت .در ادامه مطلب همراه مجله اینترنتی باشید.

راز های موفیقیت میلیونر ها

1)رؤیاهای بزرگی داشته باشید و به خودتان اجازه رؤیاپردازی بدهید

در مورد نوع زندگی مورد علاقه خود و مقدار پولی که دوست دارید به دست آورده، در حساب بانکی خود داشته باشید، به خودتان اجازه خیال پردازی و تصور بدهید.

همه مردان و زنان بزرگ، با رؤیایی در مورد چیزی فوق العاده و متفاوت از داشته های کنونی خود، کارشان را شروع می کنند. حتما آن ترانه را به یاد دارید که می گوید: «بدون رؤیا نمیشه به هیچ رؤیایی رسید.» یک لحظه تصور کنید هیچ محدودیتی پیشروی تان نیست و می توانید هر شغلی را که دوست دارید یا هر مقدار پولی را که می خواهید داشته باشید و هر کاری را که مایل هستید، انجام دهید. فعلا فرض کنید تمام وقت، پول، تحصیلات، تجربه، دوستان، رابطها و همه منابع و چیزهای لازم را در اختیار دارید تا بتوانید به خواسته واقعی خود در زندگی برسید.اگر توانایی های  شما کاملا نامحدود بود، دوست داشتید چه نوعی از زندگی را برای خود و خانواده تان بسازید؟

تفکر «بازگشت از آینده» را به کار ببرید. این نوع از تفکر، روش قدرتمندی است که مردان و زنانی که عملکرد درخشانی در زمینه های مختلف دارند، از آن استفاده می کنند. این روش، تأثیر شگفت انگیزی بر نحوه تفکر و عملکرد شما دارد.

نحوه کار بدین صورت است که خودتان را در ذهن تان به پنج سال بعد میفرستید. تصور کنید که پنج سال گذشته و زندگی شما، از هر لحاظ کامل است. این زندگی چگونه به نظر می آید؟ چه کاری انجام می دهید؟ در کجا کار می کنید؟ چقدر پول به دست می آورید؟ چقدر در حساب بانکی خود پس انداز دارید؟ اگر زندگی تان از هر نظر کامل بود، چه سبکی از زندگی را برای خود انتخاب می کردید؟ تصویری از آینده بلندمدت را برای خود ایجادکنید. هر اندازه بتوانید تصویر روشن تری از سلامتی خوشبختی و کامیابی ایجاد کنید، به همان میزان سریع تر به سوی آن حرکت خواهید کرد و آن هم سریع تر به طرف شما حرکت خواهد کرد. وقتی تصویر کی روشنی از هدفتان در زندگی ایجاد می کنید، برای  رسیدن به آن، مثبت اندیش تر، باانگیزه تر و مصمم تر می شوید؛ خلاقیت ذاتی خود را به کار می اندازید و ایده های زیادی به ذهنتان می رسد که به تحقق تصویر ذهنیتان کمک می کنند.

شما همیشه تمایل دارید در جهت رؤیاها، تصورها و تصویرهای ذهنی غالب تان پیش بروید. این که به خودتان اجازه بدهید رؤیاهای بزرگ داشته باشید، در عمل، اعتماد به نفس تان را بالا می برد و باعث می شود خودتان را بیشتر دوست داشته، احترام بیشتری برای خود قائل شوید.

داشتن رؤیاهای بزرگ، باعث می شود تصویری که از خودتان در ذهن دارید، بهبود یابد و اعتماد به نفستان بالا رود. رؤیاپردازی، عزت نفس تان را بالا می برد و باعث می شود احساس خوشبختی بیشتری داشته باشید. خاصیت هیجان انگیزی که رؤیاها و تصویرهای ذهنی از آینده دارند، این است که شما را تحریک می کنند بهتر از همیشه باشید و بهتر از همیشه عمل کنید.

راز های موفقیت انسان های میلیونر

این سؤال مهم را باید بارها و بارها از خود بپرسید و به آن پاسخ دهید: «اگر بدانید شکست نخواهید خورد، جرئت می کنید رؤیای چه چیزی را در سر بپرورانید»؟ اگر موفقیت تان در هر امری در زندگی (کوچک باشد یا بزرگ، کوتاه مدت باشد یا بلندمدت )کاملا تضمین می شد، چه چیزی را انتخاب می کردید؟ کدام خواسته  بزرگ است که اگر بدانید امکان شکست خوردتان وجود ندارد، جرئت رؤیایش را داشته باشید؟

هر چه هست، آن را یادداشت کنید و شروع کنید به  تصور این که همین حالا به این هدف بزرگ رسیده اید سپس به موقعیت کنونی خود نگاه کنید. برای رسیدن به جایی می خواهید بروید، چه کاری باید انجام بدهید و چه گام هایی را  باید بردارید؟ چه چیزهایی را باید در زندگی تان تغییردهید؟ چه کارهایی را باید شروع کنید و چه کارهایی را باید بگذارید؟ با چه کسی باید باشید و با چه کسی نباید باشید؟ اگر زندگی تان از هر لحاظ کامل و بی نقص بود، چطور به نظر می آمد؟ اگر محدودیتی وجود نداشت، چه کاری را متفاوت از حالا انجام میدادید؟ برای انجام همان کار، همین امروز قدم اول را بردارید.

داشتن رؤیاهای بزرگ، نقطه آغازی برای رسیدن به هدف استقلال مالی شماست. مهمترین دلیل عدم موفقیت مالی مردم این است که هیچ گاه به ذهن شان خطور نمی کند که می توانند این کار را انجام دهند و هیچ گاه رؤیایی ندارند؛ در نتیجه هیچگاه تلاش نمی کنند و هرگز شروع نمی کنند، از نظر مالی دور خودشان می چرخند و هر چه در می آورند و حتی کمی بیشتر از آن را خرج می کنند، اما وقتی شروع می کنید به داشتن رؤیاهای بزرگ در مورد موفقیت مالی، کم کم دیدتان نسبت به خود و زندگی تان تغییرمی کند و کم کم کارهای متفاوتی را انجام می دهید تا این که بالاخره همه مسیر زندگی تان به سمت بهبود تغییر پیدا می کند.داشتن رؤیاهای بزرگ، نقطه آغاز موفقیت مالی و تبدیل شدن به یک میلیونر خودساخته است

عموال موفقیت انسان های موفق

2)مسیر روشنی برای حرکت خود تعیین کنید

در این مرحله، باید رؤیاهایتان را از حالت ذهنی خارج کرده، آنها را به صورت هدفهای روشن، مشخص و مکتوب دراورید. شاید بزرگترین کشف در تاریخ بشر این باشد: «شما همان چیزی می شوید که بیشتر اوقات به آن می اندیشید». دو عاملی که بیشتر از هر چیز دیگری تعیین کننده اتفاقات آینده در زندگی شما هستند، عبارتند از: چیزی که بیشتر وقت ها به آن فکر می کنید و نحوه تفکر شما درباره آن.

انسان های موفق، بیشتر اوقات به هدف های شان فکر می کنند؛ در نتیجه پیوسته به سوی هدفهای شان حرکت می کنند و هدف های شان هم به سوی آنها حرکت می کنند. به هر چیزی که بیشتر فکر کنید، در زندگیتان رشد پیدا می کند و افزایش می یابد. اگر در مورد اهداف تان فکر کنید، حرف بزنید و تصور کنید، آمادگی این را پیدا می کنید که دستاوردهای بسیار بیشتری نسبت به فردی معمولی داشته باشید که بیشتر وقت ها در مورد نگرانیها و مشکلاتش فکر می کند و حرف می زند.

اکنون نوبت شماست که این تمرین را انجام دهید. برگه ای بردارید و بالای آن، واژه «هدفها» را بنویسید و تاریخ امروز را درج کنید؛ سپس ده هدفی را که دوست دارید در دوازده ماه آینده به آنها برسید، فهرست کنید. هدفهای خود را به زمان حال بنویسید، گویا که یک سال گذشته و شما اکنون به هدف هایتان رسیده اید. در ابتدای هر کدام از هدف های تان واژة «من» را بیاورید تا آن هدف برای شخص شما باشد؛ مثلا بنویسید: «من... پول در می آورم»، «من... دارم»، «من ماشین... سوار میشوم»، «من... کیلوگرم وزن دارم» و تا آخر.

راز های موفقیت میلیونر های خودساخته

با ایجاد فهرستی از ده هدف تان برای سال آینده، خود را وارد گروهی از بزرگسالان جامعه کرده اید که سه درصد برتر را تشکیل می دهند. واقعیت ناراحت کننده این است که ۹۷ درصد از بزرگسالان، هرگز در تمام عمر خود، فهرستی از اهدافشان تهیه نکرده اند.

هرگاه فهرست ده هدف تان کامل شد، به لیست خود باز گردید و این سؤال کلیدی را بپرسید: «از میان این هدف ها، کدام است که اگر هم اکنون به آن میرسیدم، بیشترین تأثیر مثبت را بر زندگی ام می گذاشت»؟ پاسخ تان هر چه بود، دور آن خطی بکشید و آن را به عنوان اولین و مهم ترین هدف خود برای آینده تعیین کنید. برای آن مهلتی در نظر بگیرید؛ برایش برنامه ریزی کنید و بر اساس برنامه خود اقدام کنید. هر روز کاری انجام دهید تا شما را به سوی هدف تان پیش ببرد.

از این پس، همواره در مورد آن هدف فکر و صحبت کنید. در مورد این که چگونه می توانید به آن برسید و در مورد تمام کارهای مختلفی که می توانید برای تحقق آن هدف انجام دهید، فکر و صحبت کنید. این تمرین قدرتمند، خلاقیت شما را بر می انگیزد، انرژی تان را افزایش می دهد و قابلیت شما را برای رسیدن به هدف های تان شکوفا می کند.

نویسنده :برایان تریسی

مترجم: محمد خیریان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.