بیوگرافی و سخنان زیبای بروس لی

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰ ب.ظ

بروس لی (متولد 27 نوامبر 1940 – متوفی 20 جولای 1973) با نام اصلی لی جون فان، هنرمند رزمی‌کار، بازیگر فیلم‌های اکشن، استاد هنرهای رزمی، فیلسوف، فیلمساز هنک کنگی – آمریکایی و بنیانگذار سبک رزمی جیت کان دو بود. بروس لی از سوی مفسران، منتقدان، رسانه‌ها و دیگر هنرمندان رزمی به عنوان تأثیرگذارترین هنرمند رزمی‌کار تمام دوران شناخته می‌شود. از او اغلب به عنوان فردی که نحوه نمایش مردم آسیایی در فیلم‌های آمریکا را تغییر داد یاد می‌شود.

بیوگرافی بروس لی

بیوگرافی بروس لی

لی در محله چینی‌ها در شهر سن فرانسیسکو از پدر و مادری هنک کنگی متولد شد و تا اواخر دوره نوجوانی در منطقه کولون کشور هنک کنگ بزرگ شد. او به وسیله پدرش به صنعت فیلم معرفی شد و به عنوان بازیگری کودک در فیلم‌های متعددی حضور پیدا کرد. لی در سن 18 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد تا تحصیلات عالی خود را در دانشگاه واشنگتن ادامه دهد، و در این زمان او شروع به آموزش هنرهای رزمی کرد. فیلم‌های او در هنک کنگ و هالیوود، فیلم‌های سنتی هنرهای رزمی هنک کنگی را به سطحی جدید از محبوبیت و تحسین ارتقاء داد و موجب افزایش علاقه به هنرهای رزمی چینی در غرب در دهه 1970 شد. حال و هوای فیلم‌های وی تأثیر عمده‌ای در هنرهای رزمی در فیلم‌های رزمی در آمریکا، هنک کنگ و سایر نقاط دنیا داشت.

 سخنان بروس لی

بروس لی برای نقش‌های خود در پنج فیلم بلند شناخته می‌شود: رییس بزرگ (1971)، خشم اژدها (1972)، راه اژدها (1972) به نویسندگی و کرگردانی خودِ لی، اژدها وارد می‌شود (1973) و بازی مرگ (1978). لی تبدیل به شخصیتی نمادین در سرتاسر جهان به خصوص میان چینی‌ها شد، چرا که میهن پرستی چینی را در فیلم‌هایش به تصویر می‌کشید. او در هنر وینگ چون آموزش دید و بعداً سایر الهامات از منابع مختلف را در روح فلسفه هنرهای رزمی خود ترکیب کرد و نام جیت کون دو (شیوه کنترل مشت) را بر آن گذاشت.

 

بروس لی دارای ملیت دو گانه هنک کنگی و آمریکایی بود. او در سال 1973 در منطقه کولون تانگ هنک کنگ در سن 32 سالگی درگذشت.

 بروس لی

سخنان و جملات زیبای بروس لی

 

  • شرایط مهم نیستند، من برای خود فرصت ها را ایجاد می کنم.
  • هر فکری که بکنی، تبدیل به همان خواهی شد.
  • من در این دنیا نیستم تا انتظارات تو را برآورده کنم، و تو در این دنیا نیستی تا انتظارات من را برآورده کنی.
  • چیزی که سودمند است را بکار بگیر، چیزی که بیهوده است را رد کن، چیزی که مخصوص خودت است را اضافه کن.
  • به این فکر نکن که چه کسی درست می گوید یا چه کسی در اشتباه است یا چه کسی بهتر است. طرفدار یا مخالف هیچ کس نباش.
  • ذهنت را خالی کن، بی شکل باش، مثل آب؛ حالا آب را که درون فنجان بریزی، تبدیل به فنجان می‌شود. آب را درون بطری بریزی، تبدیل به بطری می‌شود. آن را درون قوری بریزی، تبدیل به قوری می‌شود. آب می‌تواند جریان داشته باشد یا در هم بشکند. مثل آب باش، دوست من.
  • یک انسان عاقل می تواند بیشتر از پرسشی احمقانه چیز یاد بگیرد تا انسانی احمق از پاسخی عاقلانه.
  • اشتباه بزرگ اینست که نتیجۀ مبارزه را پیش‌بینی کنی، نباید فکر کنی که آیا نبرد با پیروزی تمام می‌شود یا شکست. اجازه بده همه چیز به شکل طبیعی پیش رود، ابزار تو در لحظۀ مناسب ضربه خود را وارد خواهند کرد.
  • خوشحال باش، ولی هرگز قانع نباش.
  • اشتباهات همیشه قابل بخشش هستند، اگر افراد شهامت پذیرفتن اشتباه خود را داشته باشند.

منبع: http://www.nikend.com/quote/author/bruce-lee

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.