گریزی بر انواع دسرهای خنک در تابستان

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۳۰ ب.ظ

 دسرهای خنک در تابستان یکی از گزینه های پرطرفدار برای گذراندن گرمای طاقت فرسای این فصل می باشد. در واقع در فصل گرما باید به دنبال راهکارهایی باشیم که لذت های خوشایندی داشته باشیم تا نه تنها گرمای هوا باعث مختل شدن زندگی مان نشود، بلکه با شنیدن نام دسرهای خنک در تابستان حس خنک و خوشایندی در تمام رگ های ما جریان پیدا کند. شاید برخی تصور کنند که دسرهای خنک در تابستان حتما باید از مواد اولیه ی عجیب و غریب تهیه شوند. اما برخلاف این تصور باید بگوییم که دسرهایی که در تابستان می توانند تهیه شوند بسیار متنوع هستند و حتی با ساده ترین میوه ها و بستنی هایی که در خانه دارید هم می توانید خوشمزه ترین دسرها را تهیه کرده و در کنار عزیزانتان از خوردن آن ها لذت ببرید.

معرفی دسرهای خنک در تابستان

معرفی دسرهای خنک در تابستان 

تاریخچه تهیه دسرهای خنک

دسرهای خنک از سال های دور مورد توجه تمام مردم جهان قرار گرفته اند. دسرهای خنک در تابستان در کشورهای خارجی در انواع مختلف و با نام های متفاوتی تولید می شوند. در واقع همین نام دسر هم از چندین سال گذشته ایجاد شده و در کشورهای مختلف با اسم های گوناگونی شناخته می شود. پودینگ و یا دسر نام هایی هستند که در ایالت های مختلف دنیا برای نام گذاری خوراکی های خوش طعمی که اغلب طعم شیرین دارند مورد استفاده قرار می دهند.

برای مثال پودینگ هایی که امروزه به عنوان یکی از دسرهای خنک در تابستان سرو می شوند، از زمان قدیم هم تولید می شده البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که مواد بکار برده شده برای تولید پودینگ های امروزی تفاوت هایی با انواع قدیمی آن دارند. تنوع در ترکیبات اتصال دهنده ی جزئیات پودینگ جزو پیشرفت هایی است که زمینه ی تهیه این نوع دسرها ایجاد شده است. پودینگ های تابستانی در حال حاضر اغلب با استفاده از میوه های تابستانی و خامه های با طعم مختلف تولید می شوند.

موس، تیرامیسو، کرم کارامل و فروماژ نمونه های دیگری از انواع دسرهای خنک در تابستان می باشند که از سال های دور تولید می شوند و طعم های نابی را برای افراد ایجاد خواهند نمود.

معرفی دسرهای خنک در تابستان

معرفی دسرهای خنک در تابستان 

معرفی انواع دسرهای خنک در تابستان

دسرهای خنک در تابستان می توانند با کمک مواد اولیه متنوعی تولید شوند. قطع به یقین تعداد دسرهایی که مناسب فصل سرما هستند بسیار زیاد هستند و نمی توان تمام آن ها را در یک مقاله بگنجانیم. اما سعی نموده ایم چندین نمونه از مشهورترین و آشناترین دسرهایی که در ایران تولید می شوند را در این مقاله بررسی کنیم تا شما هم گزینه های بیشتری برای سرو کردن در فصل گرما داشته باشید. پس حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با این دسرهای جذاب آشنا شوید، آن ها را تهیه نموده و از طعم آن ها لذت ببرید.

ساندویچ بستنی: همیشه عادت کرده ایم ساندویچ ها را به عنوان نوعی غذا بدانیم. در صورتی که ساندویچ را می توان نوعی دسر دانست. به شرط آن که داخل آن را بستنی تشکیل دهد و دو طرف آن را با کیک بپوشانیم. طعم جذاب کاکائو می تواند برای طعم بستنی و کیک مطلوب باشد. در ضمن پس از تکه کردن می توان این نوع از دسرهای خنک در تابستان را درون تکه های شکلات قرار داد تا جذابیت و طعم خوشایندتری را تجربه نمایید.

خامه بستنی: از جمله ساده ترین دسرهای خنک در تابستان می باشند که می توانند ترکیب متفاوتی بسته به سلیقه ی شما و مهمانان جشن ها داشته باشند. این نوع از دسرهای خنک در تابستان هم مانند نوع قبلی با استفاده از بستنی تهیه می شوند. خامه بستنی همانطور که از نام آن می توان حدس زد، دو ماده ی اصلی بستنی و خامه را دارد که در کنار مواد خوراکی تزیینی مانند اسمارتیز، شکلات و یا پوره های کیک می توانند طعم دل انگیزی را ایجاد کنند. به دلیل آسان بودن طرز تهیه ی این نوع دسر خنک، می توان به عنوان گزینه ی مطلوب برای جشن های تابستانی از آن یاد کرد.

ترایفل: خب رسیدیم به یکی از جذاب ترین دسرهای خنک که در تابستان برای بسیاری از موقعیت ها مناسب هستند. خوشبختانه دست شما برای درست کردن ترایفل باز است یعنی می توانید از ترکیب های مختلف برای درست کردن لایه های آن استفاده نمایید. برخی تنها از خامه برای لایه بندی استفاده می کنند اما برای آن که طعم ترایفل بیش از حد شیرین نباشد می توان کاسترد یا پودینگ را نیز برای لایه های ترایفل استفاده کرد. در ضمن حالا که میوه های تابستانی در رنگ ها و طعم های جذاب در دسترس می باشند، بهتر است از آن ها برای تهیه ی ترایفل استفاده کنید. برای مثال ترایفل آلبالو یا گیلاس می توانند تابستانی ترین نوع ترایفل باشند. برای درست کردن ترایفل لازم است تا اول لایه های مختلف کیک، پودینگ یا کاسترد و نیز سس مورد نظر را آماده نمایید. سپس به نوبت لایه ها روی هم قرار می گیرند سپس چندین ساعت در یخچال جای گرفته تا برای سرو آماده شوند.

معرفی دسرهای خنک در تابستان

معرفی دسرهای خنک در تابستان 

کیک هندوانه: خوردن میوه های خنک در فصل تابستان از لذت بخش ترین کارهایی است که بر همه واجب است. هندوانه نیز یکی از این میوههای تابستانی پرطرفدار می باشد که ترکیب آن با کیک می تواند هیجان انگیز باشد. به جرات می توان گفت در آموزش درست کردن دسر خنک در تابستان، حتما باید به کیک هندوانه اهمیت ویژه ای بدهند. چرا که نمی توان دسر طبیعی تر از آن پیدا کرد که خنکی خود را از دل طبیعت دریافت کرده باشد. برای درست کردن کیک هندوانه برشی از هندوانه به  اندازه ی قطر کیک در بین دو لایه کیک اسفنجی قرار می گیرد. سپس اطراف کیک را با خامه می پوشانند و با برش های یک اندازه کیک هندوانه جذاب و خوش طعمی را امتحان خواهند کرد. هندوانه دوست ها و کسانی که می خواهند در تهیه دسرهای خنک در تابستان نوآوری داشته باشند، این نوع دسر حقیقتا یک انتخاب معقول است. حتی می توانید توپک های هندوانه را برای تزیین این نوع کیک استفاده نمایید تا هماهنگی بیشتری با مواد داخل کیک داشته باشد.

موس شکلات و میوه های تابستانی: موس ها یکی از دسرهای قدیمی هستند که از سال های گذشته نه تنها به عنوان یک نوع از دسرهای خنک در تابستان بلکه حتی نوعی غذا نیز شناخته می شوند. موس شکلات نیز این روزها یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین دسرهای خنک در رستوران ها و کافی شاپ ها محسوب می شوند. برای درست کردن موس شکلات تنها به چندین ماده ی ساده نیاز است. تخم مرغ، شکر، کره، کرم شکلاتی و پوره میوه های تابستانی مانند تمشک مواد تشکیل دهنده ی این نوع از دسرهای خنک در تابستان محسوب می شوند. موس شکلات پس از آن که مواد طی دو مرحله تولید شدند، آماده است و می توان به دو صورت یخ زده و ساده میل نمود. برای تزیین هم می توانید از میوه های مختلف استفاده کنید. انواع آلوها، گیلاس، آلبالو و تمشک می توانند گزینه های مطلوبی برای تزیین کردن موس شکلات باشند.

 

سرو دسرهای خنک در تابستان در کشورهای خارجی

شاید برای شما هم جذاب باشد تا با دسرهای متفاوتی که در کشورهای خارجی به عنوان دسرهای خنک در تابستان شناخته می شوند، آشنا شوید. در این بخش از مقاله قصد داریم تا با دسرهای تابستانی سرو شده در خارج از کشور آشنا کنیم.

موز یخ زده ی مکزیک: از جذاب ترین دسرهای خنک در تابستان می باشد که حالا در کشورهای مختلف طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. موز یخ زده برای نخستین باز در کشور مکزیک تهیه شد و پس از آن در کشورهای دیگر از جمله کشورهای قاره آمریکا نیز این دسر سرو می شود. طعم خوش موز یخ زده در کنار کاکائو آب شده ی روی آن می تواند لذت بردن از تعطیلات تابستانی را برای افراد دوچندان کند.

سمیفردو ایتالیایی: اگر به دسرهایی که بر پایه یخ می باشند علاقه مند می باشید، سمیفردو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. ترکیبی از ژله، خامه و حنی بستنی زمانی که به صورت منجمد شده سرو شوند، سمیفردو را تشکیل داده اند. البته شایان ذکر است ممکن است از مواد دیگری نیز برای تزیین نمودن آن استفاده شود.

معرفی دسرهای خنک در تابستان

معرفی دسرهای خنک در تابستان 

هالو هالو فیلیپینی: شاید اولین باری که این نوع دسر را مشاهده نمایید، تصور کنید یک بستنی زعفرانی پیش روی شما است. در حالی که ترکیبات این نوع از دسرهای خنک در تابستان که اغلب در کشور فیلیپین سرو می شود، می تواند بسیار متنوع بوده و از لوبیا و سیب زمینی گرفته تا شیر و ژله ممکن است در تهیه ی آن مورد استفاده قرار گرفته باشند.

کلدسکال؛ دسر شیرین و خنک دانمارکی: این نوع دسر که به زبان محلی کاسه سرد معنا می شود، گویا شبیه یه یک نوع سوپ است که طعمی شیرین و لذیذ دارد. چرا که از مواد غذایی شیرین مانند غلات و بیسکوییت برای تهیه ی آن استفاده می شود. اگر دانمارک را به عنوان مقصد خود در سفرها برگزیدید، حتما کلدسکال را به عنوان یکی از بهترین دسرهای خنک در تابستان میل نمایید و از طعم شگفت انگیز آن نهایت لذت را ببرید.

معرفی دسرهای خنک در تابستان

معرفی دسرهای خنک در تابستان 

تهیه دسرهای خنک تابستانی در منزل

شاید تا چندین سال قبل، تهیه دسرهای خنک در تابستان بیشتر در محیط خانه ها بود و تعداد فروشگاه ها و مراکز ارائه دهنده ی دسرهای خنک مثل الان پیشرفت نکرده بودند. پس می توان گفت حتی حالا با وجود این حجم از رستوران ها و کافی شاپ ها تهیه دسرهای خنک در تابستان می تواند در فضای خانه نیز انجام شود. شاید تهیه دسرهای پیچیده که جزئیات خاصی دارند، در خانه کمی دشوار باشد اما ذکر دو نکته در اینجا ضروری خواهد بود. یک آن که بهتر است از ایده ها و نوآوری های خود هم برای تولید دسر استفاده نمایید. ضمنا برای شروع می توانید از انواع ساده تر دسرها شروع کنید. دسرهای یخچالی، کیک بستنی ها و تیرامیسو می توانند نمونه هایی از آسان ترین دسرهای خنک در تابستان باشند که می توان در محیط خانه و به راحتی آن ها را تهیه نموده و در کنار خانواده و عزیزان خود به سرو آن پرداخت.

روش های مختلف یادگیری تهیه دسرهای خنک در تابستان

حال شاید برخی به دنبال آن باشند که به صورت تخصصی یه یادگیری طرز تهیه دسرها و شیرینی ها بپردازند. این افراد می توانند از روش های متنوعی برای این کار استفاده کنند. تا چند سال پیش، بیشتر کتاب های آشپزی بودند که می توانستند نوعی آموزش درست کردن دسر خنک را برای افراد فراهم کنند. اما مطالعه ی کتاب های آشپزی برای خیلی ها چندان جذاب نیست و استقبال کمی از آن صورت می گرفت.

اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی، حتی آموزش های آشپزی نیز در فضای مجازی جای پررنگی پیدا کرد. از وبسایت های آموزش آشپزی و کیک پزی گرفته تا انواع برنامه های اجتماعی همگی باعث شده اند تا علاقه مندان به یادگیری چگونگی تهیه دسرهای خنک در تابستان و یا دیگر انواع کیک ها، بتوانند راحت تر از قبل به سمت علاقه ی خود پیش بروند.

معرفی دسرهای خنک در تابستان

معرفی دسرهای خنک در تابستان 

آنلاین شدن شیوه ی آموزشی باعث شده تا در وقت و هزینه ی افراد نیز صرفه جویی شود. کلاس های حضوری آموزش تهیه دسر و کیک اغلب هزینه های بالایی دارند. در ضمن برای شرکت در کلاس لازم است تا مشکلاتی اعم از ترافیک، هزینه های رفت و آمد و نیز مشکلات متعدد دیگر را تحمل نمود.

اما حالا به راحتی و با داشتن یک گوشی هوشمند هم می توانید به روز ترین آموزش ها پیرامون طرز تهیه انواع دسرها به ویژه دسرهای خنک در تابستان را دریافت نمایید. خوشبختانه حتی کودکان و نوجوانان هم گوشی همراه شخصی خود را دارند. پس به جای آن که در وبسایت های مبتذل و بی محتوا بگردید، بهتر است آموزش های مفید و کاربردی مانند آموزش های آشپزی را مشاهده نمایید.

حتی اگر خود شما هم تبحر کافی در تهیه دسرهای مختلف دارید، می توانید این را برای خود به راهی برای کسب درآمد تبدیل نمایید. در واقع هم می توانید از تهیه دسرها و طعم خوش آن ها لذت ببرید و هم با آموزش دادن به افراد دیگر در فضای مجازی، درآمد مطلوبی را هم کسب کنید. تنها کافی است کمی اعتماد به نفس داشته باشید و آموزش های خود را به صورت ویدیو یا صورت متنی در صفحات مجازی قرار دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.