کاهش مصرف اینترنت موبایل یکی از خواسته های افراد در دنیای امروزی می باشد. با توجه به هزینه های بالایی که بسته های اینترنتی دارند این کاهش کاملا به جا است. در این مقاله راه هایی برای کاهش اینترنت مصرفی موبایل آورده ایم تا با توجه به آن ها بتوانید در مصرف اینترنت موبایل خود صرفه جویی کنید. 

کاهش مصرف اینترنت موبایل

کاهش مصرف اینترنت موبایل یک آرزوی قلبی از طرف تمامی ما می باشد. شاید جمله ای کلیشه ای شود اما از مصرف بیش از حد اینترنت موبایل خود رنج می برید؟ این جمله هر چقدر هم کلیشه ای اما دغدغه ی اکثر افراد در دنیای امروز است. دنیا، دنیای اینترنت می باشد. تمامی کارها را می شود با اینترنت به راحتی از درون خانه خود انجام داد. تنها مشکلی که این بین وجود دارد، تمام شدن ترافیک ها و خرید مجدد آن هاست. می دانم شما هم می خواهید به منبع بی انتهایی متصل بودید تا هیچگاه ترافیک اینترنت شما تمام نمی شد، اما خب چنین چیزی امکان پذیر نیست ولی می شود راه هایی را ارائه دهیم تا میزان حجم مصرفی اینترنت شما کاهش پیدا کند. تمامی این راه ها برای اینترنت موبایل شما می باشد یعنی زمانی که داده موبایل خود را روشن می کنید. تا انتها با ما همراه باشید تا مشکل شما را با این موضوع حل کنیم.

آموزش کاهش مصرف اینترنت موبایل

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم می خواهیم راه هایی را به شما آموزش دهیم تا با انجام آن ها به کاهش مصرف اینترنت موبایل خود دست پیدا کنید. در زیر به صورت موردی به توضیح مفصل آن ها می پردازیم.

شناسایی برنامه های پر مصرف

می توانید با توقف یک سری از برنامه های پرمصرف باعث کاهش مصرف اینترنت موبایل خود شوید. همانطور که مشخص است این عملیات که می خواهیم به آن بپردازیم فقط زمانی کاربرد دارد که اینترنت موبایل شما روشن است و ربطی به وای فای ندارد. برای اینکه تشخیص دهید کدام برنامه پر مصرف است ابتدا باید به بخش data usage بروید و مشاهده کنید هر کدام از برنامه ها تا چه حد از میزان اینترنت موبایل شما استفاده می کنند. می توانید با کلیک بر روی آن ها متوجه این میزان شوید. برای متوقف کردن آن ها بر روی Restrict mobile bkgd. Data بزنید تا از این طریق بتوانید برنامه را متوقف کنید. در این حالت زمانی که دیتای موبایل خود را روشن می کنید، این برنامه ها در پس زمینه از نت استفاده نمی کنند و اینترنت شما زیاد مصرف نمی شود.

کاهش مصرف اینترنت

راه هایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

کنترل دانلودهای خودکار

یکی از مشکلاتی که در صورت حل آن کاهش مصرف اینترنت موبایل را برای شما در پی دارد، کنترل دانلودهای خودکار است. برنامه هایی مثل واتس اپ و ... به صورت نرمال بر روی دانلود خودکار هستند و زمانی که برای شما عکس و فیلم ارسال شود به صورت اتوماتیک شروع به بارگیری آن ها خواهند کرد و ترافیک شما را می خورند. می توانید برای مثال وارد برنامه ی واتس اپ شوید، به قسمت تنظیمات بروید، بر روی Data and Storage Usage کلیک کنید و تیک تمامی قسمت ها را بردارید تا به صورت خودکار دانلود نشوند.

کاهش مصرف اینترنت موبایل

کنترل دانلود خودکار در واتس اپ برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

 

نقش مرورگرها در کاهش مصرف اینترنت موبایل

میزان مصرف اینترنت در مرورگرهای مختلف متفاوت است. تبلیغاتی که از طریق مرورگرها برای شما ارسال می شود، تمام این ها از حجم اینترنت شما کم می کند. باید از مرورگرهایی استفاده کنید که میزان مصرف کمتری دارند. یکی از این مرورگرها Brave  می باشد. همچنین مرورگر Chrome یک قابلیتی که برای شما دارد فشرده سازی است. با فشرده سازی می توانید حجم صفحاتی که باز می کنید را کاهش دهید. کافی است به قسمت تنظیمات بروید و Data Saver را فعال کنید. تنها مشکلی که دارد این است که سرعت لود شدن صفحه برای شما پایین می آید اما در ازای آن حجم اینترنتی مصرفی به شدت کاهش پیدا می کند.

خاموش کردن اینترنت

یکی از راه های ساده برای کاهش مصرف اینترنت موبایل خاموش کردن داده است. شاید فکر کنید زمانی که از اپلیکیشن ها استفاده نمی کنید آن ها حجمی از اینترنت را مصرف نمی کنند. باید بدانید زمانی که از اپلیکیشن ها استفاده نمی کنید هم آن ها ترافیک مصرف می کنند. ساده ترین راه این است که در صورت عدم استفاده از موبایل اینترنت را خاموش کنید. مخصوصا شب ها در هنگام خواب حتما خاموش کنید این کار باعث دیرتر تمام شدن بسته های اینترنتی شما می گردد.

 

 

به روز رسانی اپلیکیشن ها

راه بعدی کاهش مصرف اینترنت موبایل به روز رسانی اپلیکیشن ها توسط وای فای است. تمامی برنامه ها بعد از مدتی با آپدیت جدید می آیند. باید تنظیمات را طوری انجام دهید که به طور اتوماتیک این به روز رسانی ها از طریق داده انجام نشود. برای اینکار می توانید به Google play بروید و وارد قسمت setting شوید، سپس به auto-update apps بروید و به روز رسانی برنامه ها را روی حالت وای فای قرار دهید.

کاهش مصرف اینترنت

به روز رسانی اپ ها با وای فای و کاهش مصرف اینترنت موبایل

 

 

ذخیره سازی و کاهش مصرف اینترنت موبایل

یکی از مشکلات این است که در بیرون از خانه برای دسترسی به برخی موارد باید داده را روشن کرد اما با یک سری توجه به کاربردهای اپلیکیشن ها تا حدی می توان این مشکل را حل کرد. برخی از برنامه ها این امکان را به شما می دهند تا در حالت آفلاین هم از آن ها استفاده کنید. برای مثال بسیاری از فایل های خود را در قسمت کش Cache می توانید در حالت آفلاین ببینید. موزیک ها را می توانید به کمک برنامه هایی در موبایل خود ذخیره کنید تا در حالت آفلاین گوش دهید. همچنین برنامه یوتیوب شرایطی را ایجاد می کند که بتوانید ویدئو ها را در آن ذخیره کنید و در حالت آفلاین ببینید.


مطلب پیشنهادی:  آموزش تصویری ساخت جیمیل Gmail


فیلتر شکن قاتل اینترنت

برای کاهش مصرف اینترنت موبایل باید در زمانی که داده شما روشن است، فیلتر شکن را فعال نکنید. فیلترشکن به شدت حجم اینترنت شما را می خورد و به اصطلاح قاتل اینترنت می باشد. سعی کنید زمان هایی که به وای فای دسترسی دارید از آن استفاده کنید و اگر بسته ی اینترنتی محدود دارید هرگز داده موبایل خود را برای اجرای فیلتر شکن روشن نکنید. چون در زمان کوتاهی همه ی آن را صفر می کند. 

بهینه سازی اپلیکیشن ها

آخرین مورد در زمینه کاهش اینترنت مصرفی موبایل بهینه سازی اپلیکیشن ها می باشد. برای مثال اپلیکیشن اینستاگرام بسیار پر مصرف است. اپلیکیشن را باز کنید، به صفحه خود بروید، روی سه نقطه را لمس کنید، گزینه Cellular Data Use را بزنید، سپس Use less data را تیک بزنید. با این کار به راحتی مصرف اینترنت خود را کاهش می دهید.

آموزش کاهش مصرف اینترنت

بهینه سازی اپلیکیشن اینستاگرام و کاهش مصرف اینترنت موبایل

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.