چرا خرگوش ها گوش بزرگی دارند؟

دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱ ب.ظ

خرگوش جانور پشمالوی کوچکی است که در جنگلها زندگی می کند.تا به حال دانشمندان بیش از50 گونه خرگوش را مورد مطالعه قرار داده اند. اولین فسیلهایی که می توان به این خانواده متعلق دانست ,از آمریکای شمالی به دست آمده اند,اما اکنون آنها را در بیشتر قسمتهای دنیا میتوان یافت.گوشهای خرگوش در مقایسه با سایر قسمت های بدن آن ,بسیار بزرگ است.آیا می دانید چرا؟

خرگوش

خرگوش جانور ضعیف و رامی است و معمولا دشمنان زیادی دارد . بنابراین طبیعت وی را به گوشهای بزرگی تجهیز نموده تا بتواند ضعیف ترین صداها را نیز بشنود.گوشهای خرگوش بیشتر امواج صوتی تولید شده در هوا را می گیرند ,و آنها را به داخل گوش داخلی می رسانند .این عمل خرگوش را قادر می سازد دشمن را بموقع ردیابی نموده و به جای امنی پناه ببرد.

خرگوشهای وحشی بیشتر اوقات روز خود را در زیر زمین سپری می کنند و معمولا فقط برای یافتن غذا,در حوالی غروب آفتاب به بیرون می آیند.آنها هم چنین حس بویایی تیزی نیز دارند. پاهای پشتی بلند آنها را قادر می سازد بسیار سریع بدوند.خرگوش میتواند با سرعت 65کیلومتر در ساعت بدود . نوزادان خرگوش ۴۰ روز بس از باروری متولد میشوند.تنها قدرت باروری فوق العاده خگوشها آنها را قادر نموده تا برخلاف وجود دشمنان بسیار بقایخود را حفظ کنند.به طور میانگین یک خرگوش ماده,هر ساله ۱۰ تا ۱۲ نوزاد به دنیا می آورد. 


هزار و یک پرسش و پاسخ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.