متن های زیبای نیایش صبحگاهی

سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۳۴ ب.ظ

خدایا!....

از خیمه‌گاه رحمتت بیرونمان مکن.

از آستان مهرت نومیدمان مساز .

آرزوها و انتظارهایمان را به حرمان مکشان.

از درگاه خویشت ما را مران.

خدای من!....

چگونه ناامید باشم، در حالی که تو امید منی!

چگونه سستی بگیرم، چگونه خواری پذیرم 

که تو تکیه‌گاه منی!

ای آنکه با کمال زیبایی و نورانیت خویش،

آنچنان تجلی کرده‌ای که عظمتت بر تمامی ما سایه افکنده

نگاه خود را از ما مگیر...

آمین

 ****

 

پــروردگارا . . .

در ثانیه های ناامیدی ، پاهایم ،

از حرکت می‌ایستند ؛

دلم از خواستن تهی میشود ؛

اما دستانم باز هم به سمت توست . . .

 خدای من . . . 

تا تو را دارم و دلی که صدایت میزند ؛

نا امید نخواهم بود.

میدانم همیـن روزها مثل همیشه ،

نگاه مهربانت مرهم 

خستگی هایم خواهد شد . . . 

مهربان من...

می دانم که تو فراموشم نکرده ای ؛

همین روزها باز هم، 

مات و مبهوت تمام نشانه هایت میشوم.

نشانه هایی که آرام می کنند دلم را . . . 

خدایـا . . .

من صدایت می زنم چرا که 

جز خودت هیچکس را 

گره گشای مشکلاتم نمیدانم.

من "تو" را دارم و دلی که .

یقین دارد به بودنت . . . 

یقینی که آرامم می کند : 

یقین دارم خـدایم مرا رهـا نخواهد کرد

 ****

 

پروردگارا!

یک صبح زیبای دیگر را

با ترنم دلنشین پرندگانت

آغاز نمودم

شکر برای یک روز زیبای دیگر

شکر برای سلامتی جسم و جان

شکر و هزاران شکر

برای وجود ارزشمند عزیزانم.

 

****

 

خدایا به عزت که خوارم مکن

به ذل گنه شرمسارم مکن

مرا شرمساری ز روی تو بس

دگر شرمساری مکن پیش کس

 ****

 

خدای خوب من ...

ما برای داشتن تو ریسمان نبسته ایم؛ 

دل بسته ایم ...

همین که حالِ دلمان خوب است برای ما کافیست

خدای خوب من ...

حساب گرانه تسبیح به دست می گیرم

و از تو بی حساب روزی می خواهم

حسابگرانه ذکر می گویم

و از تو بی حساب نعمت می خواهم

حسابگرانه صدایت می کنم

و از تو بی حساب توجه می خواهم

حساب گرانه بندگی می کنم

و از تو بی حساب خدایی می خواهم

همه اش شد ( من ) !

کاش می فهمیدم که همه اش باید ( تو ) باشد!

می نازم به خدایی ات،

که با این همه بی بندگی، 

خدایی ات حرف ندارد ...

پروردگارااا

یه روز قشنگ

یه دل آرام 

یه شادی بی پایان

یه نور از جنس امید

یه تبسم شیرین

یه زندگی باب میل 

با هزار آرزوی زیبا تقدیم دوستانم گردان

آمین 

****

 

سپاس می گویم خدای خوبم را...

که زندگیم خوب است..

سازم کوک....

صبحم قشنگ است و

شبم ارام....

قلبی شکر گزار دارم

و پر از عشق....!!!!!

و یک عالمه دوست با دنیایی مهر...

همین دوستانی را 

که دلشان دریا ومهرشان پاینده ست...

دلم میخواهد بدانند که دوستشان دارم....

خدایا شکر که دارمشان....

خوشبختی یعنی همین...

به همین سادگی!

خدایا  

خودت نگهدار شان باش

آمیـن یا رب العالمین

 ****

 

خداوندا ،،،

حال که منت نهادی و در بامدادی دگر بیدارم ساختی 

و جانم دادی تا ببینم ،

بشنوم ، بگویم و بدانم ، 

باز منت گذار و یاریم ده تا ببینم تمام آنچه را زیبا آفریدی.

بشنوم فریاد سکوت بی پناهان را ،،،

بر زبان برانم آنچه تو را خشنود می سازد 

و درک کنم رازهای آفرینش بی بدیلت را ...

خدایا ...

برای خوب شدن و خوب ماندن اراده کرده ام 

اما بی نهایت بال پرواز نخواهم داشت ...

پس یاریم ده تا همانی باشم که از خلقتم بر خود ببالی ...

آمین ...

 ****

 

خدایا . . .

ای مهربان پروردگارم . . .

روزم را با نام و حضور تو آغاز میکنم

حضوری که آشکار است :

در درختان و در برگ‌هایشان

در انوار نورانی خورشید 

در نوای زیبای پرندگان

در هوای دلنواز پاییزی

در نعمت های بیکرانت 

و در . . . 

 الهــی شکر

 ****

 

دردپنهان به تو گویم که خداوند کریمی

یا نگویم که تو خود واقف اسرار ضمیری

دست در دامن عفوت زنم و باک ندارم

که کریمی‌وحکیمی‌وعلیمی‌وقدیری

خالق خلق‌و نگارندهٔ ایوان رفیعی

خالق صبح‌ و برآرندهٔ خورشید منیری 

****

 

خدای من 

در هر ثانیه ای که میگذرد

بی شمار نعمت بر من ارزانی میکنی

تپش قلب ، دم و بازدم

دیدن ،شنیدن ، لمس کردن

نبض زدن ها، پلک زدن ، فکر کردن

و...

نعمت های بیشماری که ازشمردن آن ناتوانم

و من چقدر بی تفاوت میگذرم

و مدام از نداشته هایم پیش تو گله و شکایت میکنم

خدایا برای ناشکری ها و کم طاقتی هایم

برای فراموشکاری ها و بی توجهی هایم

مرا ببخش 

خداوندا

به دل نگیر اگر گاهی

زبانم از شکرت باز می ایستد 

کم می آورد 

در برابر بزرگی ات

ای مهربانترین مهربان ها

ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ما ﻣﻘدر فرما

 ****

 

خـــــدای خوبم

حس بودنت زیباترین حس دنیاست...

تو ڪه باشی امروز ڪه نه

در تمام لحظه ها عشق و آرامش جاریست

خـــــدا جانم

نعمت سلامتى مبداء

همه نیازها ست

و عاقبت بخیرى

مقصد همه نیازها

تو را به مهربانیت

این دو را به همه همراهانم عطا فرما

آمیـــن

 اے فرمانروای حق و آشکار  

****

 

بارالها !!!

چه ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ﻟﺤﻈﻪء دیدار

ﭼﻪ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ آﻓﺮﯾﻨﺶ

چه ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ دوست

ﭼﻪ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺑﺎﻫﻢ ﺑﻮﺩﻥ

چه ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ به دوست سلام کردن

چه ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ لبخند صبحگاهی

چه زیباست سبزی درختان

چه زیباست رنگ رنگ گلها

و چه خوشبوست رایحه ی آفرینش

و چه لطیف است دست نوازشگرت، 

ای دوست مهربانم

گذر ثانیه های عمرتون توأم باشادمانی

 خوشه های افکار بلندتان سبز و ریشه پاکتان پایدار باد

روزتان پر از انرژی مثبت و مهر باشد

 

****

 

خدای مهربانم 

نورت را در وجودمان متجلی کن که

سخت محتاج آنیم ...

خدایا 

برکت نگاهت را در نگاهمان بریز تا هر

کجا که مینگریم نیکی باشد و مهر ...

خدایا 

میدانی که خسته ایم از خودمان از 

روزمرگی ها از نفرتها از جدایی ها از 

من بودن ها و ما نشدن هایمان ...

خدایا 

دستمان را بگیر تا یادمان باشد که باید

دستی را بگیریم ....

خدایا نگاه مهربانت را از ما دریغ مکن تا

یادمان باشد که باید به تمامی نگاهی

باشیم از سر مهر و عشق به انسانها ..

آمین


بیتوته

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.